Vietnam deel 2

31 maart 2014

Aangekomen in Kontum op zoek gegaan naar een hotel en daarna effe door de stad gelopen. We besloten om bij een local tentje te eten en bestelden een hotpot chicken en de dames hadden een hotpot seafood. Jordy en ik begonnen aan een stuk kip en vonden het al niet zo lekker, nadat Jordy op een kippenkop zat te bijten en er nog mee stukken van de kip ertussen zaten hadden we geen trek meer.
De volgende dag een rustdag gehad en voor de dag erna een dagtrip geboekt met de motorbike. We zijn langs verschillende villages geweest en het was weer bloedheet ( rond de 40 graden). De tour viel een beetje tegen, wel was het leuk om een village te bezoeken, daar hebben we de kinderen en ouderen blij gemaakt met heel veel snoep. Alweer drie nachten verder hebben we de volgende morgen de bus gepakt naar Dalat. Een busrit van 12 uur waarbij we na ongeveer 7 uur in een minibus werden gepropt met net weer meer mensen dan er plekken zijn. We waren allemaal erg blij toen we aankwamen in Dalat.
Hier ook twee dagen rustig aan gedaan en een canoying tour geboekt. We moesten abseilen van rotsen en watervallen wat super gaaf en angstig was. Jordy en ik zijn van een rots gesprongen van 11 meter. Na de laatste waterval " The washing machine" had mijn hart genoeg spanning gehad voor de dag!
De dag voor de canoying hadden Jordy en ik teveel bier gedronken tijdens het poolen, gelukkig hadden we hier niet teveel last van tijdens canoying hahah.
De tijd gaat nu erg snel en we balen een beetje dat het einde van onze reis in zicht komt. De busreis naar Mui Ne stond alweer op het programma. Door de bergen op slechte wegen en geen airco in de bus. Wat hebben we zitten zweten, gelukkig arriveerden we na 6 uur. In Mui ne hebben we eerst wat gegeten bij een restaurant en daarna zijn Jordy en ik op zoek gegaan naar een mooie slaapplek aan zee. We vonden een betaalbare bungalow aan het strand en hebben hier geboekt voor 4 nachten. Lekker aan zee gelegen en de volgende dag zijn we het stadje gaan verkennen. Tijdens de lunch kom ik heel onverwachts Oscar Olthoff tegen! Effe een tijdje met elkaar gesproken en daarna zijn wij weer verder gegaan.
Tegen de avond zijn we met een fles bacardi en cola aan het strand gaan zitten en hebben we het kei gezellig gehad zoals ze dat in brabant zeggen. De volgende dag allemaal een kater en lekker aan het water gelegen. De derde dag in Mui ne hebben we een scooter gehuurd en zijn we gaan rondrijden. Eerst zijn we naar de zandduinen gereden en tussendoor gestopt bij een vissers village. Mooie uitzichten tijdens het rijden! We zijn nog door gereden naar een ander stadje en daarna werd het weer tijd om de schaduw op te zoeken want al aardig verbrand op deze dag. Terug bij het hotel een duik in de zee genomen en genoten van een koud biertje, daarna met de scooter naar de shoarmatent istanbul gereden voor een heerlijke vette hap.
Ook hier vloog de tijd weer voorbij en de volgende dag de bus genomen naar onze eindbestemming Ho Chi Minh City. Een erg drukke, maar leuke stad. Het is een hele uitdaging om de straat over te steken. Het is hier zo warm en benauwd dat we op een gegeven moment maar in ons appartement zijn gaan zitten. De volgende dag zou weer heel warm worden en zijn we naar een waterpark geweest. Tegen de middag zijn we weer terug gegaan naar ons appartement en hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant bij ons op de hoek. Op zaterdag zijn we naar een museum geweest over de oorlog tussen Vietnam en Amerika, daarna hebben we een trip geboekt naar de Chu Chi tunnels voor zondag. Tegen de avond lekker wat gegeten en een paar borrels gedronken met Pien en Jordy. Een maand lang hebben we een geweldige tijd gehad samen maar ook daar komt weer een einde aan en dat moet natuurlijk op een goede manier worden afgesloten. Wij gaan over drie dagen naar huis en Pien en Jordy blijven nog een jaar reizen door Azie en tussendoor gaan ze werken in Australië. Als afsluiting hebben we een tweedaagse trip geboekt naar de Mekong Delta. Dinsdag zijn we rond 17.00 uur terug van onze trip en dan gaan wij richting het vliegveld voor onze vlucht naar Nederland. We vliegen van Ho Chi Mi City naar Bangkok, Frankfurt, Amsterdam en als eindbestemming Hengelo.
Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

1 Reactie

  1. Jordy & Pien:
    3 april 2014
    Lemco & Klisten!!
    Wat een leuk verhaal, alleen er ontbreekt nog een stukje.. Snackavond! ;)
    We missen jullie, maar gelukkig zien we jullie in januari weer!
    Heel veel kusjes van MK en knuffels van mij!