Vietnam deel 1

15 maart 2014 - Hanoi, Vietnam

Na een lange busreis kwamen we aan bij de border van Laos en Vietnam. Na de stempel te hebben gekregen zijn we doorgereden naar het plaatsje Dien Bien Phu. In dit plaatsje was niks te doen, we hebben Dien Bien Phu ook alleen gebruikt voor een tussenstop. We kwamen in contact met Jordy en Pien uit Den Bosch, zei gingen met het vliegtuig naar Hanoi. Wij zaten te twijfelen om door te gaan naar Sapa maar hier had ik geen zin in. Tien uur met de bus en daarna ook weer tien uur terug. Na enig overleg besloten om het vliegtuig te pakken naar Hanoi, dit was een uurtje vliegen. In Hanoi aangekomen een leuk hotel opgezocht en daarna zijn we de stad gaan verkennen. Het is geen mooie stad maar wij vonden het er wel heel gezellig. We zijn er vier dagen gebleven en hebben veel samen gedaan met Jordy en Pien. Kirsten en ik hebben beide een tattoo laten zetten in Hanoi, een mooi souvenir voor onze reis. Jordy en Pien waren een dag eerder vertrokken richting Hue. Wij zijn de volgende dag met de nachtrein naar Hue gegaan en onze nederlandse vrienden hadden voor ons al een hotel geregeld en vervoer van het station naar ons hotel. Op het station stond iemand met een naambordje en daarop stond Lemco en Klisten, dit was natuurlijk een grap van Jordy, die twee hebben ook de grootste lol gehad. Haha. Op een gegeven moment liepen we de stad in om wat te gaan eten, kwamen we met toeval Lennart tegen waar we samen een trip mee hadden gedaan in Cambodja. Samen uit eten geweest en daarna de kroeg in gedoken. Een geslaagde avond maar ook nu werd het weer tijd om te kijken wat het vervolgplan was van onze reis. Met Jordy en Pien klikt het goed dus hehben we besloten om tot 1 april samen door te reizen. In Hue hebben we een trip geboekt met de motorbike naar Hoi An. Op de eerste dag naar een visser villages, waterval, begraafplaats, buddha tempel en rijstvelden geweest met prachtige uitzichten. Bij de waterval gezwommen en dat was ook wel nodig want het is 34 graden.
Aangekomen in ons hotel bij de lagoon en zee effe het strand op geweest, lang geleden dat we aan het strand hebben gezeten. Tegen de avond naar een visrestaurant geweest en heerlijk gegeten. Onze gids heeft voor ons gezongen en we genoten van de zonsondergang. Na het eten zijn we wezen poolen en dat was een mooie afsluiting van de dag. De volgende ochtend vertrokken op de motorbike naar de plaats Hoi An. Een tocht tussen de bergen door met mooie uitzichten. We zijn op een aantal plekken gestopt en uiteindelijk kwamen we tegen de middag aan in Hoi An. Een hotel opgezocht en daar werden onze tassen ook gebracht. Echt een aanrader als je ooit naar Vietnam gaat. Alles was zeer goed geregeld. We zijn vier dagen in deze gezellige stad gebleven. Je hebt hier een biertje voor 10 cent en poolen is gratis. Genoeg biertjes gehad deze dagen hahaha. Deze stad staat bekend om het maken van kleding, dus we hebben een jas/vest laten maken voor Kirsten en ik heb alvast mijn trouwpak laten maken, we zijn er beiden erg blij mee. Morgen reizen we door naar Kontum en op dit moment hebben we nog 17 dagen te gaan en dan vliegen we naar Nederland.

Foto’s

5 Reacties

  1. Rohan:
    15 maart 2014
    En een pakje voor de bruidsjongen??
  2. Evelien:
    15 maart 2014
    't houdt maar niet op , die ongelooflijk mooie verhalen van jullie !! Reizen heerlijk met jullie mee... nog eventjes.... !!
  3. Harrytewierik:
    15 maart 2014
    Een apenpakje ?
  4. Dorraine&Frank:
    15 maart 2014
    Ooh leuk leuk! Ben benieuwd naar de tatoo's ! veel plezier nog even xxx
  5. Anouk:
    17 maart 2014
    Jaaaa nog even en jullie zijn weer terug!!!:)